[O2] Swiece żarowe - czy działają

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marekw
    Classic
    • 2010
    • 7

    [O2] Swiece żarowe - czy działają

    uwaga Panie i Panowie.

    W zwiazku z tym, ze moja ciezarna zona zarzuca mi, ze trace czas na 'o dupe rozbic forum ocp' postanowilem, ze dam jej jeszcze jedna szanse zanim zmienie ja na nowy model

    teraz oczekuje, ze mnie wesprzecie i udowodnimy ciezarowce, ze jest w bledzie

    pytanie brzmi jaki sterylizator do butelek jest lepszy: parowy, mikrofalowy czy elektroniczny?
    czym sie to cholerstwo rozni: parowy wiadomo, mikrofalowy mozna sie domyslic, ale elektroniczny....czym to k...wa zabija te zarazy?

    no mam nadzieje, ze mnie nie zawiedziecie, bo wyjde na osla przed wlasna polowica
  • grol
    Drive
    • 2009
    • 95

    #2
    [O2] Swiece żarowe - czy działają

    Nie mam zbyt dużego doświadczenia z dieslami stąd pytanie.
    Po dzisiajszum mrozie auto odpaliło z lekkim trudem. Zauważyłem, że kontrolka świec zarowych zgasła dość szybko, po ok. 2 sekundach, tak jak przy dodatnich temperaturach, a chyba powinna chwile poświecić, czyli świece powinny chwilę pogrzać. Tak było przynajmniej w Mondeo.
    Auto mam od września, więc nie wiem jak było w czasie poprzedniej zimy, kilka tygodni temu na spocie sprawdzałem błędy VAGiem i nic w tej sprawie nie było...

    Czy świece żarowe grzeją po zgaśnięciu kontrolki?
    Jak sprawdzić czy działają?
    Grzesiek

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      grol, w O2 masz tzw szybkie świece- potrzebuja kilku sek żeby sie rozgrzać
      u mnie tez kontrolka szybciutko gaśnie
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • ufo
        L&K
        • 2008
        • 1475
        • Octavia III combi (5E5)
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        Zamieszczone przez grol
        że kontrolka świec zarowych zgasła dość szybko
        norma... potwierdzam, że u mnie jest tak samo :wink:

        Komentarz

        • piotrek_os
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8162
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          grol, u mnie tez bardzo szybko gaśnie. i pali bez problemu. A jak Ty masz problemik z odpaleniem to moze jeszcze odczejak pare sekund po zgasnieciu kontrolki i wtedy odpal - tak robiłem w poprzednich autach przy duzych mrozach
          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

          Komentarz

          • grol
            Drive
            • 2009
            • 95

            #6
            Dzięki za szbkie odpowiedzi!
            Grzesiek

            Komentarz

            • Korath
              Classic
              • 2009
              • 4

              #7
              Żeby nie zakładać nowego tematu, podłączam się do pytania grola.
              Mam dokładnie taki sam problem (Octavia II 1.9TDI 105KM). Kontrolka świec gaśnie nawet szybciej od innych kontrolek, które zapalają po przekręceniu kluczyka.
              Próbowałem odczekać jeszcze kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki ale to nic nie daje. Samochód mam od miesiąca, nie był podpinany do komputera.

              Komentarz

              • pstryczek
                RS
                • 2009
                • 10780
                • Superb III (3V3)

                #8
                U mnie w jedynce świece przy takiej temperaturze jak dziś gasną po około 5-6 sekundach, nie wiem jak w dwójce
                Marek

                Komentarz

                • piotrek_gdy
                  RS
                  • 2008
                  • 7723
                  • Volkswagen
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  pstrykacz, w O2 po max 5sek i faktycznie szybciej niz inne :diabelski_usmiech
                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                  Komentarz

                  • blackspot
                    Rider
                    • 2007
                    • 291

                    #10
                    Mój mechanik sprawdzał mi ostatnio świeczki. Zajęło to cało 10 minut. Po ich wykręceniu przykładał każdą z nich podłączał na chwilkę do akumulatora. Sprawne świece szybko robią się czerwone. Wystarczy sekunda.
                    Powered by Rogalotti + DSG

                    Komentarz

                    • daniel0607
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 770

                      #11
                      no u mnie też kontrolka szybko gasnie ( ok. 1-2 sek. ) i auto długo kręci, aku sprawny świeczki też.
                      w tamtą zimę nie było problemu - może przekaźnik?

                      Komentarz

                      • progressowy
                        Rider
                        • 2008
                        • 453

                        #12
                        Po 2 dniowym postoju pod gołym niebem(-19-15) po przekreceniu stacyjki, kontrolka swiec zgasła jak zawsze szybciej od pozotałych kontrolek. Z tym,ze musiałem krecic ze 3-4sek.I po uruchomieniu ok3 sek ciut,ciut nierowno chodził. Troche mnie to zaskoczyło Dziś przy -5palił jak zawsze od kopa.
                        Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                        Komentarz

                        • wiewioor
                          Drive
                          • 2006
                          • 83
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                          #13
                          :!: najprostrzy sposób na sprawdzenie świec żarowych bez potrzeby wykręcania :!:

                          odpinamy od świecy kabel zasilający. Bierzemy kawałek kabla i podłączamy go do plusa w aku i dotykamy nim do świecy w miejscu, gdzie dochodzi zasilanie .
                          Jak zaiskrzy to świeca na bank sprawna.
                          :!: SPRAWDZAMY KAŻDĄ ŚWIECĘ OSOBNO :!:

                          Komentarz

                          • piotrek_os
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 8162
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez wiewioor
                            :!: najprostrzy sposób na sprawdzenie świec żarowych bez potrzeby wykręcania :!:

                            odpinamy od świecy kabel zasilający. Bierzemy kawałek kabla i podłączamy go do plusa w aku i dotykamy nim do świecy w miejscu, gdzie dochodzi zasilanie .
                            Jak zaiskrzy to świeca na bank sprawna.
                            :!: SPRAWDZAMY KAŻDĄ ŚWIECĘ OSOBNO :!:
                            no może nie na "bank", że tak powiem jest to sposób połowiczny na sprawdzenie.......
                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                            Komentarz

                            • wiewioor
                              Drive
                              • 2006
                              • 83
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez piotrek_os
                              no może nie na "bank", że tak powiem jest to sposób połowiczny na sprawdzenie.......
                              no może troszkę mnie poniosło, czasem może być zwarcie na masę
                              tak czy inaczej u mnie się sprawdza

                              Komentarz

                              • piotrek_gdy
                                RS
                                • 2008
                                • 7723
                                • Volkswagen
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez wiewioor
                                tak czy inaczej u mnie się sprawdza
                                u Ciebie tak, ale w nowszych dieslach czasem trzeba zdjąć głowicę, żeby wymienic świece
                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                Komentarz

                                • piotrek_os
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8162
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  wiewioor, no to wyjasnina sprawa...nie wszystkie banki są pewne :diabelski_usmiech
                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                  Komentarz

                                  • kriss11
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 49

                                    #18
                                    sprawdzene świec żarowych

                                    Zamieszczone przez wiewioor
                                    :!: najprostrzy sposób na sprawdzenie świec żarowych bez potrzeby wykręcania :!:

                                    odpinamy od świecy kabel zasilający. Bierzemy kawałek kabla i podłączamy go do plusa w aku i dotykamy nim do świecy w miejscu, gdzie dochodzi zasilanie .
                                    Jak zaiskrzy to świeca na bank sprawna.
                                    :!: SPRAWDZAMY KAŻDĄ ŚWIECĘ OSOBNO :!:
                                    Najłatwiejszym sposobem sprawdzenia świec żarowych bez odkręcania, jest zastosowanie indukcyjnego cęgowego miernika prądu , tzw CĘG DIETZA.
                                    Obejmujesz kabel, który doprowadza prąd do świec, załączasz grzanie. Powiniem podczas grzania pokazać prąd 80-90A. Jedna świeca bierze ok 20-25A.
                                    Jeśli wskazanie będzie wielokrotnością tej liczby 1,2 lub 3 (do 70A), znaczy , że nie wszystkie grzeją. Jeśli jest to tylko kilka Amperów lub blisko 0, to sprawdź sterownik i przekaźniki.
                                    Pomiar należy wykonać przy zimnym silniku.
                                    Prosto, łatwo i bez rozkręcania.

                                    Komentarz

                                    • piotrek_gdy
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 7723
                                      • Volkswagen
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      #19
                                      kriss11, genialne
                                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                      Komentarz

                                      • niedzwiedz11
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 56

                                        #20
                                        u mnie dzis elektryk sprawdzał świece amperomierzem, zdjął listwę zasilającą i mierzył miernikiem natęzenie pradu. wszystkie miały wynik między 15,6-17 A. stwierdził że sa ok a tutaj czytam ze powinno być między 20-25A...
                                        jak to naprawde powinno byc? swiece mają rok u mnie i teraz nie wiem czy je zostawić czy wymienic
                                        prosze o odp!
                                        pozdro

                                        Komentarz

                                        • kriss11
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 49

                                          #21
                                          Zamieszczone przez niedzwiedz11
                                          u mnie dzis elektryk sprawdzał świece amperomierzem, zdjął listwę zasilającą i mierzył miernikiem natęzenie pradu. wszystkie miały wynik między 15,6-17 A. stwierdził że sa ok a tutaj czytam ze powinno być między 20-25A...
                                          jak to naprawde powinno byc? swiece mają rok u mnie i teraz nie wiem czy je zostawić czy wymienic
                                          prosze o odp!
                                          pozdro
                                          Pomiar 20-25A to wartosci przyblizone, mierzone na aucie zupełnie zimnym. Wartosci, o których piszesz są OK. Gdyby któras była uszkodzona, prąd wynosiłby na niej 0A.
                                          Może Twój elektryk mierzył na silniku letnim lub ciepłym. Wtedy jest mniejsza oporność i mniejszy prąd. Jeżdzij dalej i nie stresuj się.

                                          Komentarz

                                          • niedzwiedz11
                                            Drive
                                            • 2008
                                            • 56

                                            #22
                                            kriss11- pomiar był robiony rano po nocy, autko całkowicie zimne. stwierdziłem ze skoro mają o kilka amper mniej to poprostu słabiej grzeja.
                                            stresuje się swiecami bo rok temu je wymieniałem a autko po nocy na dworze cięzko pali, a po nocy w ciepłym garażu pali po 1sekundzie. wnioskowałem że może świece siadły.
                                            ale skoro piszesz że wartości są ok to szukam przyczyny gdzies indziej...

                                            Komentarz

                                            • kriss11
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 49

                                              #23
                                              świece żarowe

                                              Określ proszę, co znaczy "ciężko pali"
                                              Czy kręci dobrze, ale nie zapala, czy ciężko obraca i nie chce odpalić

                                              Komentarz

                                              • oti
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 114

                                                #24
                                                Zamieszczone przez niedzwiedz11
                                                sprawdzał świece amperomierzem
                                                Koledzy na SCP znalazłem takie coś:

                                                "bierzesz omomierz i mierzysz jej rezystancję, jedną końcówkę przykładając do złącza świecy (po zdjęciu z niej kapturka), a drugą do masy auta. prawidłowa wartość to 0.5-1.5 ohma. jeśli nie masz miernika (lub masz, ale niewystarczająco dokładny) możesz też sprawdzić ją, podłączając na chwilę plus z akumulatora do złącza świecy: jeśli zaiskrzy to znaczy, że powinna być dobra (choć nie zawsze bo czasem przewodzi ale nie grzeje - a to jest jej głównym zadaniem). oprócz sprawdzenia świecy omomierzem czy plusem dobrze jest też ją wykręcić i obejrzeć - czy nie jest osmalona, popalona, itp. - każdy osad na niej powoduje że zamiast szybko nagrzewać komorę spalania sama grzeje się nadmiernie i może się uszkodzić."

                                                pytanie do fachowców: lepiej Ampery czy Ohmy ? :?: (który pomiar bedzie bardziej miarodajny)

                                                Komentarz

                                                • lonerr
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 402

                                                  #25
                                                  najlepiej wszystkie

                                                  Sprawdzałem dzisiaj OHMy - no i tak:
                                                  1 -świeca - przerwa w obwodzie - 99% zgon ...
                                                  2 -świeca - 33 ohm raczej niesprawna
                                                  3 -świeca - 33 ohm raczej niesprawna
                                                  4 -świeca - 1,1 ohm - czyli ok

                                                  żaróweczka między świecę i + z akumulatora:
                                                  1-nie świeci
                                                  2-słabo świeci
                                                  3-słabo świeci
                                                  4-mocno świeci - co jest oczywiste, najmniejszy opór ....

                                                  wymienię jak dostanę klucze i powiem czy poprawiła się praca silnika podczas 1 odpalania
                                                  Skoda Octavia II Elegance BKC 1.9 77kW 105KM/240Nm
                                                  Skoda Octavia I Celebrate ASV 1.9 VP 81kW 110KM/235 Nm

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...